Nuraghes
Verzorgd door Tirrenia
Nuraghes
Verzorgd door Tirrenia
Verzorgd door Tirrenia op de route Civitavecchia Olbia
De Nuraghes is een van de grootste cruise-schip in Europa met een capaciteit van 3000 passagiers en maximaal 1080 voertuigen. Aan boord van het schip vindt u tal van faciliteiten, zoals, 2 bars, bioscopen, automaten, restaurant, speelplaats, zelfbedieningswinkel en meer.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Nuraghes gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 63% van onze klanten
"Negatieve ervaring"
Bij aankomst van bestemming bleek bij terugkomst bij onze (recent nieuw aangeschafte) auto onderdeks dat de sprinklers waren afgegaan, onze auto bleek met zeewater te zijn besproeid. Wij hebben na thuiskomst onze laklaag moeten laten vernieuwen wat ons honderden euro's heeft gekost. Daarnaast was de organisatie aan boord erg slecht. Wij reizen nooit meer met Tirrenia!!
"Tijden"
De boot was prima. Op de heenweg was ons gordijn kapot. Verder nemen ze het met de vertrek en aankomsttijden niet te nauw. Terugweg 1.5 uur later in Genua. Niet fijn
"Goede ervaring"
Dit jaar hebben we een goede ervaring gehad. Alles was goed georganiseerd. Hopelijk volgend jaar evengoed.
"Very happy with the cabin"
Ship left a little late and also arrived with some delay. We were scheduled to arrive around 7 AM but left the ferry only around 8.30 if not later. But the stay aboard was very pleasant and comfortable, with a really comfortable cabin, as good as a (small) hotel room.
"Bad experience"
2 hours and 45 minutes delay without good information. Toilets ain't clean and there's a short of toiletpaper. Food is bad and very expensive. Better go with GNV. They have beter facilities, better priced an better quality of the food.
"Vergeleken met GNV is Tirennia wel wat beter"
Bij aankomst na een lange dag rijden, kan het vinden van de boot een beetje chaotisch zijn in het drukke Genua. Daarnaast is het boarden met de auto echt niet ingewikkeld, maar het kwam nogal chaotisch over. Eerst laat je je tickets zien, daarna eventuele security en daarna wordt je een rijstrook toegewezen om te wachten tot je de boot op mag rijden. Hoe laat dat precies is, wisten we niet, maar we mochten ruim op tijd (3 uur van te voren) de boot al op. Voordat je aan boord gaat, kun je je trouwens nog van alles kopen aan eten/drinken in de naastgelegen Terminal. Kwam helemaal goed dus. Niet iedereen spreekt echter even goed Engels, dus een beetje handen en voeten communicatie. Maar het belangrijkste is: probeer je aan te passen aan de Italiaanse flow en maak je geen zorgen. Na het opladen van de auto benedendeks, kun je met je ticket een sleutel van de deur ophalen bij de mensen die je daarvoor verwelkomen op het toegewezen dek (staat op de verkregen ticket/boarding pass). Voorzieningen aan boord zijn redelijk basic, maar je kunt er eten, (borrel) drinken, ontbijten enz. Entertainment/ 1 mans band is voor mensen met een hoge muzikale standaard niet een life changing experience :) maar dat is niet erg . Wij hadden een hut met raam en dat was ontzettend fijn na een lange dag reizen. Lekker privé en eigen badkamertje, stopcontacten enz. Bedden zijn best ok en je kunt s ochtend een zoet ontbijtje krijgen(denk aan cappuccino met choco croissant) Achteraf gezien vond ik de reis helemaal prima en beter dan de rederij die we op de terugreis hadden!
"Perfect experience!"
Clean, well organised, friendly staff!
"ferry from nPorto Tprres naar Genua"
Een normale overtocht waar je geen speciale verwachtingen moet hebben.
"Een goede overtocht"
Een goede overtocht. Op tijd vertrokken en aangenaam verblijf. Alleen afmeren duurde wat lang (1 uur later dan gepland).
"Overtocht van Genua naar Porto Torres"
Makkelijk zelf te boeken via internet. Gewoon goed.
"Surprise"
2 persoons cabin geboekt blijkt een hut te zijn met 2 stapelbedden. Navraag bij de receptie leert dat er geen 2 persoonsbedden zijn op dit schip😥 Slot van de cabin kapot maar wel binnen 1 uur gemaakt. Inchecken voor je cabin is een nachtmerrie. 100 wachtenden voor je. 2 man personeel en uiteindelijk als je aan de beurt bent zeggen ze dat je ergens anders moet zijn Communicatie door nauwelijks engels sprekend personeel en een geluidsinstallatie van een badkamer niveau is gewoon slecht. Ontbijt geboekt voor 10 euro pp. 1 plakje kaas en 1 cupje nutella 6 euro 20 extra graag. Een groot probleem qua veiligheid is dat een aantal decks alleen bereikbaar zijn via een lift. Deze lift is voor max 4 personen en heeft de snelheid van een slak. Kortom de boeking is niet conform afspraak. Het eten is duur en gewoon niet goed. Ik maak mij grote zorgen over de veiligheid want deze maatschappij heeft andere prioriteiten
"Sardinië reis 2018"
De heen en terugreis waren super de boten op zich waren al wat verouderd maar toch nog voorzien van alle mogelijkheden. Het verzamelen naar de garages verliep zoals we gewoon zijn chaotisch, misschien kan dit toch op een andere manier geregeld worden. Alsook het uitreiden in Genova verliep zeer chaotisch op strategische plaatsen poilitie het verkeer laten regelen zou misschien een oplossing kunnen zijn, al lijkt ons dat moeilijk omdat er meerdere boten op verschillende tijdstippen aanmeren. Het eten ind e restaurants aan boord zijn prijzig maar vallen best wel mee. Vriendelijk personeel
"puntjes van aandacht"
Tip vooraf; zorg dat u niet een van de eersten bent die aan boord gaat ( met uw auto) want dan bent een van de laatsten die van boord gaat. Houdt er rekening meer dat het personeel vrijwel alleen de Italiaanse taal machtig is. Personeel aan dek is vlug, zakelijk en vaardig, pursers en ander service personeel is weinig communicatief. Eten aan boord is duur ( 2x hamburger met friet, 1x salade, biertje-blik 33cc, wijntje = Euro 42,= ) Ontbijt vergelijkbaar. Hutten sober maar schoon en klein,. bedden 75 x 200 cm) In het selfservice restaurant staat een magnetron ( Conad, gegrilde kip, opwarmen oidg?) Aan boord is een ruimte waar u uw matras + slaapzak uit kunt rollen om te slapen, no extra fee. Stoelen zat. Het zijn grote schepen maar het blijven de pontjes over de Lek . Let op: vanaf het terrein waar u wordt opgesteld om te wachten tot het inschepen kunt u een winkelcentrum bereiken, echter op de terugweg wordt u onderworpen aan een securitycheck incl scan en poortje. Zorg dat u NIETS bij zich heeft want het personeel denkt dat ze op een vliegveld werken. Dus geen (zak)messen, kurkentrekkers of flessen met vloeistof en dan maakt maakt het niet uit wat u 50 m verderop volstrekt ongecontroleerd in uw auto of handbagage heeft, inleveren die hap, u bent gewaarschuwd.
"Niet voor herhaling vatbaar."
Op de heenweg naar Sardinië hadden we de Sharden. Op een loszittende douchekop na was alles goed aan boord. Op de terugweg vanaf Sardinië de Nuraghes. Wederom een loszittende douchekop en tevens her en der op het schip gezin dat er sigarettenpeuken in oa de leuningen van de trappen waren verstopt. Tevens had het soevenierswinkeltje bijna geen voorraad meer. Ik begrijp dat ik op een Italiaanse vervoeder zit maar een beetje meer Engels zou wel kunnen bij de bemanning. Tevens de desorganisatie aan de kant van porto Torres. Je staat voor een hek en niemand die wat weet. Voor een maatschappij wat meerdere boten en passagiers heeft zou het in mijn ogen beter geregeld kunnen en moeten zijn.
"Super!!!!!"
Prachtig schip, primapersoneelen super nette cabine. Topp
"Waar om betaalt voor stolen als iedere een er gebeuik van kan maken"
Dag, De boot etc, oke. Wel jammer , we hebben voor zowel de heenreis als terugreis plaatsen gereserveerd voor stoelen. De nummers wAren er niet, bovendien kon iedereen overal gaan zitten en zelfs liggen, waardoor het in de ruimte van de stoelen ook druk en onrustig was. Volgende keer kunnen we dus het geld voor de stoelen besparen!! De reis zelf, het inschepen etc. Is prima verlopen.
"Geen geschikte overnachtingsmogelijkheid "
Het viel mij tegen dat er geen overnachtingsmogelijkheid was als je geen cabin had gereserveerd. Mijn ervaring met andere maatschappijen was dat er vaak een(verstelbare) stoel of ruimte was waar je kon slapen. Op deze boot moest je op de gang in het felle tl-licht de nacht doorbrengen.
"werk vakantie."
onvriendelijk personeel, prijzen die ik zelfs makkelijk kan betalen maar gigantisch zijn . dan het eten , neem het alstublieft zelf mee. heen selfservice restaurant geweest 34 euro afgerekend en koud en vies eten. terug al la carte gegeten , ze kijken je de hut al uit als je besteld heb en 73 euro afgerekend en nog honger.
"Relaxte overtocht op prima schip"
Reistijden van het schip allemaal volgens schema. Alles perfect geregeld van het aanrijden en aan boord gaan tot en met de prachtige hut. Aan boord waren er winkels, restaurants en vertier. Door de korte afstand was het zwembad niet beschikbaar. 's avonds nog een show gezien, maar kwaliteit van de artiesten liet te wensen over. Gezien de korte duur van de reis hadden ze dit ook achterwege kunnen laten.
"Functionele overtocht"
De boot vertrekt heen en terug, keurig op tijd en komt precies op tijd aan. Keurig. Op de heen weg moesten we 1,5 uur voor vertrek weer terug zijn bij de caravan die dan al in een aparte caravan rij staat opgesteld. Dat is nutteloos omdat we precies voor vertrek als laatste de boot oprijden. Het lossen van het schip gaat voortvarend. Op de terugweg is het boorden van de caravans onafhankelijk van de auto's en kunnen we direct het schip oprijden. Als je met een caravan bent is het wel handig als je die ook terug uit kunt rijden. De hut is prima en schoon. Op de terugweg ligt de hut echter verder naar achteren waardoor de motor van het schip de hele nacht goed hoorbaar is. Voorzieningen aan boord zijn prima maar niets bijzonders. De bekleding is aan vervanging toe. Er is geen mogelijkjeid van uitzicht naar voren. Het hoogste dek aan de achterzijde is afgesloten. Op de andere dekken kijk je tegen staal of omhoogstaande oprijplaten aan. We hadden een vrij negatieve ervaring op de terugweg in het self service restaurant. De dienbladen ruiken onfris en de tafels zijn te vies om met je handen aan te raken. De lasagne is lauw. Soms zijn dit soort ferrytochten een ervaring. Dit is gewoon een functionele overtocht. Niet meer niet minder.
"retour Sardinie"
Alles aan boot is goed geregeld. Heerlijke bedden in de hutten! Goed geslapen. Alles heel schoon!! Boot voer op tijd en was op tijd in beiden havens. Catering is wel heel erg duur. Er wordt geen of heel slecht Engels gesproken.
"Tirenia"
Niet te vergelijken met gnv. Minder confort!
"Great passage"
A few days before our trip we've booked our passage. Like last year, making a booking with Direct Ferries is a piece of cake. Easy, user friendly, easy payment. The passage itself was very comfortable. Great outside cabin with our own sanitary facilities .Very service minded crew on the ship. Very friendly. Very clean ship. I can really recommand it.
"Oversteek Genua naar Sardinië per veerboot Tirrenia"
Met Tirrenia van Genua naar Sardinie gevaren. Hut aan boord was schoon, prima bedden, lekker geslapen. Vriendelijk en goed personeel. Alleen bij het verlaten van de boot ging het er erg chaotisch aan toe. Iedereen probeerde voor te dringen en er was weinig begeleiding door het personeel.
"Overtocht Genua Porto Torres"
Overtocht prima verlopen
"inchecken "
De reis vanuit Genua verliep prima, bewegwijzering was duidelijk. In Porto Torres was dit anders, we moesten nog een ticket laten printen volgens de havenmedewerker, maar hij sprak geen engels en wij helaas geen italiaans. Maar mijnheer had een notitie boekje waarin stond dat wij 2 km terug een kaart konden halen..... 1 oplossing zou zijn: Op de bevestiging zetten dat je de tickets kan ophalen bij met Stazione Maratiem !! ( borden staan ter plekke) voordat je incheckt bij de boot. Boot was keurig mensen behulpzaam.
"Slechte ervaring"
De bemanning met uitzondering vd kapitein is erg onvriendelijk. De catering is vreselijk slecht. Bovendien biedt Sardinië geen meerwaarde tov het vasteland.
"Stipte overtocht"
De overtocht verliep strak volgens schema. Deskundige medewerkers bij het op- en afrijden. Minpunt is het self service restaurant. Dat het prijzig is, het zij zo. Maar AL het eten was niet smaakvol en koud, mede veroorzaakt door de lange wachtrij bij de kassa. Jammer want op loopafstand van de haven in Genua zijn ook geen restaurants.
"chaotische bedoening"
Aan boord van de ferry een chaotische toestand , mensen die niet weten waarheen staan in de weg en worden maar mondjesmaat op weg geholpen , de lounge doet erg vervallen aan met kapotte gordijnen die half dicht zitten , de slaapcabine stonk naar pis , heel de nacht stond er een stalen deur monotoon tegen iets aan te slaan waardoor slapen erg moeilijk werd en tot overmaat van ramp liet ik dit weten voor 12 uur s`avonds waarop het bemanningslid zei , wordt komende week gerepareerd.
"Fijne reis"
Mooie boot met veel faciliteiten. Goede slaaphut met douche en toilet.
"Twee tarieven , dit is niet volgens de Europese wetgeving en discriminatie "
Niettegenstaande de Europese wetgeving gebruikt Tirrenia nog steeds twee tarieven , een voor niet resident hetgeen ongeveer 30% goedkoper is tegenover niet resident. Eten aan boord is verschrikkelijk slecht , bvb een steak wordt omschreven als fillet maar in werkelijkheid is dit gekleefd vlees , dus het goedkoopste en slechtste kwaliteit die er bestaat. Hiervoor rekend men dan 22 euro.
"klantvriendelijkheid"
De houding van het personeel tov de passagiers aan de haven van Porto Torres kan veel beter. Men is erg autoritair, geeft geen of onvoldoende informatie. Op de bevestiging ontbrak de informatie dat je je voor aanmelding bij de haven moest melden bij het Statione Maritima. Daardoor moesten wij terug om dit te regelen. Personeel op de boot bij het parkeren van de auto binnen de boot, kan ook beter. Men is altijd ongeduldig, nerveus en scheeuwt. Onaangenaam. Personeel op de boot zelf is correct en hulpvaardig. Sorry dat dit lijkt op een lijstje met klachten, maar de klantvriendelijkheid kan echt beter. Dit is geen goede PR voor de Tirrenia
"Goede vaart"
De overtocht verliep volgens schema. Bij aankomst in Genua bleek dat alle auto's eerst moesten keren om weer van het schip af te komen. heel gedoe. Om vervolgens van de haven op de autoweg te komen die lands de stad voert, duurt ook nog wel even. Het is allemaal krap bemeten en druk. Alles bij elkaar duurde dit twee uur. De boot zelf is op zich OK, maar de luxe hutten zijn opgeofferd aan een kinderspeelparadijs en backpackersslaapzaal. Maar met een vierpersoonshut is het met 2 personen ook goed te doen. Het restaurant is 6 min. Het personeel is niet geïnteresseerd en ietwat onbeholpen. Het eten was zozo. En er waren ook maar weinig gasten. Jammer.
"reis Genua - Porto Torres heen en terug"
Boottocht zoals verwacht, ik zou echter deze niet meer via Direct Ferries boeken. Het niet in handen hebben van de boottickets vooraf aan de reis, gaf in Genua vreselijk veel ongemak. Zo is het ticketoffice moeilijk met de auto bereikbaar, daar het havengebied (waar het ticketoffice ligt) niet toegankelijk is zonder tickets. Dus veel rondrijden om het gebouw vanuit de juiste ingang te kunnen bereiken. Vertrek Genua is geen aanrader, lastig aan te rijden (chaotische stad), rommelige check-in. Porto Torres daarentegen is super makkelijk aan te rijden, check in verloopt makkelijk en snel. Deze plaats is zeker voor herhaling vatbaar.
"Snav Toscana"
Een aanrader, personeel super vriendelijk. Een min punt vind ik wel, in het restaurant is te weinig keuze .... ik eet heel graag vis en dat kon ik helaas niet krijgen.
"Great company"
Direct ferries is a great company. The service is very good, the huts are clean and beds are good.
"Lekker geslapen "
We waren blij met onze cabine. Heerlijk geslapen en uitgerust gearriveerd in Sardinië. Op de terug tocht gevaren met Moby . Blijkbaar hebben zij te weinig cabines. Getracht te slapen in een stoel. echt vet niets. Ga ik nooit meer doen.
"Interresante ervaring"
Wij zijn met de boot naar Sardinie geweest en de reis op zich is goed verlopen. Ik vind het zeer jammer dat het zo slecht aangegeven staat waar je de tickets kunt halen en waar de boot ligt. Er zijn maar zeer weining mensen die engels spreken en als ze het al spreken dan is het zeer slecht. Toch als ze je de papieren laat zien helpen ze je wel goed, maar het kan allemaal veel efficienter. Op de boot moet je met de auto draaien om er af te kunnen, dit heb ik nog nooit meegemaakt, ondanks de vele vaarten die ik al heb gemaak. Een rustige nachtrust kun je op de boot wel vergeten, het rammelt aan alle kanten en je hoort de motor steeds luid ronken. Het geld wat ik ervoor betaald heb is het absoluut niet waard. Wat de prijzen betreft, die verschillen met de dag, zeker als je kijk op het internet en als je bij de boot een ticket koopt, dan zijn deze absurd hoog en krijg je het gevoel van graag of heel niet. De algemene meldingen die op het schip worden omgeroepen zijn in het italiaans, ondanks de vele duitsers, zweden, engelsen, belgen en nederlanders is men geen zins van plan om engels te spreken, dit vind ik bij een schipbreuk een zeer kwalijke zaak. Misschien komt het omdat de bemanning en het personeel al aardig op leeftijd is en deze niet met de tijd mee gaan, hier ligt een taak voor de maatschappij zelf. Al met al een slechte ervaring, toch is het eiland geweldig, hebben we heerlijk genoten en is het zeker een bezoekje waard.